måndag 30 november 2009

Ny vecka...


2009-11-30 W Elbert St,
Indianapolis

Ny vecka igen! Var tar tiden vägen? Ser tillbaka på en ganska intensiv och innehållsrik vecka, helt galet egentligen… hur som helst så var jag i Sioux City, Iowa förra helgen, det var en mycket god upplevelse. EOC har en fin Kyrka där som heter Christ Resurrection Church. Jag fick möjlighet att lära känna Fr John och flera av församlingsmedlemmarna. Under veckan som har gått har jag arbetat mycket med uppsatsen och om jag räknar med idag har jag nog skrivit 12-13 nya sidor den senaste veckan och det är ganska bra med tanke på att jag bara skriver 2 heldagar/vecka. Till dagsdato är uppsatsen på 43 sidor så det går åt rätt håll. Väldigt intressant att analysera dessa snart 500 år gamla dogmatiska dokument. Förutom uppsatsen har jag läst en del annat, både i samband med katekes och praktik uppgifter och en del annat. Köpte ju ett gäng böcker i Chicago så det finns mängder att gå igenom (när ska man hinna med allt?). Dessutom var jag nere på halfpricebooks the otherday och köpte mer intressanta böcker. Märklig känsla att gå in i en sekulär bokaffär och hitta hyllmetrar med tung teologi, t ex Thomas ab Aquino on essens and person… I torsdags firade jag thanksgiving för första gången. Det var en gemytlig högtid med mycket god mat och härlig gemenskap. I fredags var jag med Bishop Joshua på en Basketmatch i NBA ligan. Det var Indiana Pacers mot Dallas Mavericks som lirade, Dallas vann ganska stort eftersom de hade en galen tysk i laget som satte typ varenda boll han sköt. Basket är ingen sport jag diggar direkt, men det var väldigt kul att se live. I går fick jag privilegiet att delta lite mer aktivt i Liturgin i Kyrkan. Jag hade hand om rökelsen och deltog i vissa andra moment. Om knappt två veckor ska jag hålla min första predikan på Engelska, det kommer att bli spännande…
Kristus vare med Er!

1 kommentar:

  1. Hi Simon, Thank you for sharing your adventures.
    I'm curious what other books you are bringing home ;)and fun to hear you enjoyed thanksgiving, I can imagine you enjoyed especially the turkey, LOL!
    It's nice to read about the people you meet and things you do. Keep up the interesting stories ;) Blessed be...

    SvaraRadera